måndag, juni 01, 2009

Surfer girl!

Japp, nu har aven surfarkarriaren inletts! Igar gick det svinbra, som man sager! Jag kom upp staendes efter bara nagra forsok, och kunde till och med borja styra bradan lite. Bra att kunna for att slippa krocka i alla badande Japaner som ar pa fel stallen. I och for sig hade jag en valigt bra larare som verkligen viste vad han gjorde, sa at mig nar jag skulle paddla och skot pa mig precis innan vagen.

Idag daremot gick jag ut med gott sjalvfortroende och samtidigt med vetskapen att det skulle ga at helvete. Som vanligt skyller jag inte pa att det ar jag som ar dalig, idag var bradan lite mindre an i gar, sa svarare att fa balansen ratt. Jag kom upp staendes kanske tva-tre ganger pa en timme, och japanerna i fraga var verkligen tvugna att se upp. Ar helt slut i kroppen nu ikvall. Kommer nog att forsoka surfa nastan varje dag vi ar har i Kuta pa Bali.

Sjukdomsstatusen ar att det haller pa att blomma ut en ovalkommen forkylning i min kropp och jag dricker sma c-vitaminsshotar som smakar som fanta. Intalar mig sjalv att jag kanner mig lite piggare efter varje. Blir sakert inte battre av tva massage med en dag emellan, men det skiter jag i for det ar vardagslyxen for tillfallet. Det ar inte latt att halla sig undan nar det ligger ett massagestalle som man bokstavligen talat kan se fran min balkong.

Dagsbudgeten ligger en bit over de beraknade 300 kr/dag, men jag vagar inte rakna ut hur mycket. Inte sa mycket tror jag, jag raknar allt i ganska stor overkant.

Grattis mamma i efterhand pa morsdag. Jag tog mig aldrig till nan dator igar sa jag kunde maila. Grattis ocksa moster i efterhand. Och mor, by the way. 168. Dom finns som dar ibland!

1 kommentar:

Unknown sa...

Du ser där man blir slut i kroppen när man kämpar med havets djup :-) Jag är bara inte avundsjuk ;-(
Ska framföra hälsningen till AnnaGun /alg