måndag, juli 06, 2009

Sma sma oar

Tre natter spenderades pa den vackra on Nusa Lembogian (?). De tva forsta dygnen lag jag till sangs i sakert 30 timmar. Drabbades av en magatkomma som jag inte riktigt vet hur jag hade fatt. Man kanner sig aldrig sa ynklig som nar man ar sjuk och inte hemma hos sina foraldrar. Nar borjar man vaxa ifran det? 24 ar och inte an for mig i alla fall... Men som tur ar gick det over, och den tredje dagen tog jag en best of-tur pa bike for att se lite i alla fall.

Idag tog vi baten direkt fran Nusa Lembogian tillbaka till Gili Trawangan. Borjan av resan ar nu ganska svar att tanka sig, det var ju inte ans tva manader sen! Jag sitter och tittar pa bleka personer som gar pa gatan och fragar Sara om vi verkligen var sa bleka nar vi var har forra gangen? Vi maste ha varit det, om inte varre...

Det i forhallande till att i Kuta fick jag en dag fragan om jag var fran Australien (inte sa konstigt iofs, hander hela tiden), och nar jag svarade nej, fran Sverige blev kvinnan arligt forvanad och stammade fram - Men.. du ar ju inte blek!! Du har ju nastan samma hudfarg som jag! (nja, inte riktigt...) - Jo, men jag har varit har i over en och en halv manad...

Inga kommentarer: