torsdag, juli 02, 2009

Ska det va sa svart?

Idag har jag gjort nagot som jag har velat gora sen jag lagligt fick gora det nar jag fyllde 15. Och tidigare an sa.

Jag har kort moped!!!

Fran Kuta, forbi Ubud, upp bland bergen till ett tempel och en sjukt haftigt bergstopp! Sen ner igen, i morker. Och vanstertrafik.

Det har med trafiken gar mycket battre den har gangen an forra gangen jag provade pa det en langre tid, i Australien. Da tankte jag att "bilarna kommer fran fel hall." Gick bra dom forsta dagarna, men sen nar fel hall borjade bli ratt, det var da det blev svart. Jag tror den har gangen mer pa go with the flow och kolla at bada hallen innan man korsar en gata. Jag tror det har att gora med problemen jag har med hoger och vanster. Har tankt tanken att helt lara mig det pa nytt, och den har gangen som babord och styrbord. Eller tatuera in ett V och ett H pa mina hander.

Mopedkorningen gick over forvantan bra. I slutet kande jag mig riktigt saker och kunde slappna av lite i kurvorna. Nu ar jag helt yr i huvudet. Jag vet inte om det beror pa att jag har koncentrerat mig pa korningen i over 10 timmar, eller om det ar alla avgaser jag har andats in under den tiden. Kanske mojligtvis bada allternativen...

Inga kommentarer: