torsdag, juli 09, 2009

Rorliga bilder

En av de saker jag saknar mest med att vara hemma ar att kunna se pa en film eller valfri tv-serie i stort sett nar jag vill. Konstig sak att sakna mest kanske, men jag anvander det som avslappningsmetod. Innan jag ska sova, efter jobbet, nar jag har mycke att tanka pa. Bara fly in i en annan varld for 40 minuter eller 1 och en halv timme. Abstinensen borjar bli ganska stor faktiskt...

Da ar det skont att vi nu ar pa ett stalle, dar jag inte bara har DVD-spelare pa mitt rum (hoppade mig igenom Pulp Fiction igarkvall) utan det finns dessutom en restaurang som visar tva filmer per kvall pa duk, och sa kan man fa lana ett litet bas och se pa en film, om man handlar mat for 30,000 RP. Inga hoga krav. Bara det att det varje kvall ar ko for att fa ettt bas.

Utbudet pa att kopa film i den enda butiken jag har hittat har ar inte sa stort. Men kraven ar inte sa hoga heller, a andra sidan. Jag kan se nastan vad som hellst for tillfallet, kanns det som. Filmsnobben i mig ar aldelens for svaltfodd for att orka vara krasen.

2 kommentarer:

Erik Holmstedt sa...

Hej Klara, tror du börjar sakna vardagsrutinerna.
/Pappa

änglavax sa...

du satte huvudet pa spiken tror jag