söndag, juli 19, 2009

Last days of...

Sista dagen ar har nu. Jag gar och shoppar lite det sista jag vill ha och funderar pa hur mycket min vaska vager egenteligen. Jag har inte vagat lyfta pa den an... Men jag tror att jag ska klara mig. Nar vi flog mellan Java och Bali vagde den 14 kg om jag minns ratt, och SA mycket tror jag inte att jag har handlat. Dessutom ar det en del grejer som inte far folja med till Sverige.

Det kanns anda som en bra tid att lamna nu. Igarkvall satt jag och nastan skakade tander for att jag fros sa mycket, och nar man har aklimatiserat sig till vadret sa bra ar det nog dags att bege sig. Mina mat-cravings efter svensk mat, eller mat man kan fa tag pa i sverige borjar fa konstiga propotioner. Cheddarost och tunnbrod! Max Suprememal. Att fa ata hemlagad mat.

Jag kanske ar naiv och oroar mig inte sa mycket for bombningarna som var for ett par dagar sen. Pratade nyss med en kvinna som hade ett marknadsstand, och nar jag sa att jag skulle fara hem ikvall fragade hon om det var planerat eller pa grund av bomberna. Det ar valdigt manga som bokar om sina hemresor pa grund av det, speciellt Australiensare. Om nagra dagar kommer gatorna vara nastan tomma har, for det kommer inga nya turister. Det ar valdigt tragiskt. Sa fort landet aterhamtar sig lite kommer det ett nytt hot eller attentat. Som kvinnan sa "I just wanna kill all terrorist, but sadly, they are smarter than me" Intelligensnivan hos dem kan man ju fundera pa, men planera kan dom...

Ikvall far jag och Sara till flygplatsen och hoppas pa att vi kommer med varat plan. Mindre an ett dygn senare, lokala tider, landar vi i sverige. Jag far se nar jag sen kommer mig upp till Lule, jag hoppas pa redan samma kvall, men tror inte det gar sa sena plan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Klara

Vi har tva dagar kvar och kommer hem onsdagkvall. Det kanns bra. Och det kanns helt bra att vara har ocksa.

Puss och Kram
A o E