fredag, maj 08, 2009

Zepelinare, finns dom?


I ett år har jag nu gått och funderat på om Zeppelinare fortfarande finns. Ostabila uppfinningar, visst, men nån stans måste det ju finnas en rik man som har detta stora och obskyra intresset tänker jag mig. Två år ute i ingenstans utan internet har faktiskt lärt mig att släppa saker lite. Men igårkväll kom jag äntligen ihåg mina funderingar när jag hade datorn i närheten.

Jajjemen! Zeppelinare har åter tagits i bruk, i Tyskland, utanför München närmare brstämt. Nästa Zeppelinar-säsong är i April nästa år då du kan få dig en liten flygtur över staden i fråga. Förhoppningsvis med säkrare farkoster än när dom härjade över världen i början av 1900-talet.

Jag tycker det är sjukt mäktiga farkoster det där. Som i Guldkompassen. Man vill ju vara Nicole Kidman som är en rik bitch och har en egen Zeppelinare till sin förfogan (det är en av dom sakerna som imponerade mig med filmen). Jag är mest imponerad. För ett år sedan när jag började fundera på saken var jag och A på Rigas marknad i gamla Zeppelinargarage. Thats all. Min smartare syster visste däremot på en gång vad Skeppet som var med om den sista stora olyckan hette på en gång. (Hindenburg btw)

1 kommentar:

Tessan sa...

Jag hittade dig tillslut! Visste att det var något med Cassiopeja men vad fan mer? Efter några googlesök så ;) Var bara nyfiken och kikade in... När åker ni till Indonesien? Du måste blogga om dina kläder du handlar sen! Och om du hittar någon läcker Super Mario tröja med mario eller prinsessan eller SVAMPEN(!) så köp den så får du dubbelt upp vad du lagt ut för den :) Puss och kram!