fredag, maj 15, 2009

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet

Jag älskar folk med nördiga intressen!
Igår gick jag och sås-crewet och drev omkring på stan, när Sara sa att hon skulle in och titta på en liten bädbar högtalare på en typisk musik-nördaffär. Vi gjorde snabbt klart för oss att vi bara ville titta på dom små sakerna, men säljaren drog snabbt med oss in i ett litet rum med glasdörr för att visa skillnaden på bra och dåliga stereoanläggnignar.
Typ "hör ni att här hör man mycket tydligare vad han sjunger, och man kan till och med höra att det är en gitarr där i bakgrunden!" "Den här är ännu bättre! Med den förra lät det ju som att han hande dragit några vinare"
Hysteriskt roligt var det och jag hade sjukt svårt för att hålla mig för skratt. Blir ofta så för mig i sådanna situationer.

Sen är ju den självklara frågan varför valde han att dra med oss? Fem lösdrivare som jag antar han förstod att ingen av oss skulle kunna punga upp 200 000 för en anläggning. Sjukt seg dag på jobbet måste det ha varit. Och då har jag inte berättat om när han visade oss rummet med bio-system.

Inga kommentarer: