torsdag, augusti 27, 2009

Packångest

Tog en kort-kort promenad med Sara till Coop ikväll för att köpa lite sånt där som jag inte orkar leta upp en affär första dagen för att köpa.

Skönt att komma hemifrån och tänka på annat än bara vikningstekniker på kläder. Men det enda jag kunde prata om var packningen. Jag kommer hela tiden på saker jag inte har lagt ner, och nu har jag slut på förvaring i de lådor jag hade tänkt att ha med mig! Jag får lösa allt det dära imorgon, eller rättare sagt, jag MÅSTE!

För imorgon klockan halv 5 på eftermiddagen avgår tåget mot Göteborg med mig och 5-8 väskor. Blir ett dygns vila där, och på söndag anländer jag till Tjörn för att börja mitt nya liv som student på folkhögskola. Där kommer jag förhoppningsvis vara bosatt ett skolår framåt.

Kan meddela att nervositeten är skyhög. Hur fasen ska jag komma att klara mig?

1 kommentar:

Anonym sa...

du kommer klara dig fint.vår gemensamma bror anton finns inom räckhåll. och så kan du ringa mig och tala ut om alla dumma människor, krabbor och hemlängtansångest. bra så.
/ mirjam