måndag, augusti 24, 2009

On the top of the gate of Lappland

Jag har spenderat en vecka i fjällen. Som jag hade längtat!

Jag lyckades pricka in veckan då det började snöa på topparna till Lapporten. Det är med blandade känslor man ser på det varje år. Fruktansvärt vackert är det. Och mest känns det bra. Snart blir det mörkt igen, sen kommer snön, och efter det är det bara att slänga sig ut för backarna igen.

Jag ska inte jobba i vinter, men när jag har lov ska jag tusan i mig vara där uppe och hänga!

2 kommentarer:

Therese sa...

vad ska du göra i vinter, plugga? :) kramkram

änglavax sa...

det ska jag faktiskt göra! flyttar ner till Tjörn om två dagar och ska leva ö-liv. försöka styra mig själv mot det vuxnare hållet...får se om det lyckas eller om jag blir för sugen på att jobba säsong igen