torsdag, augusti 13, 2009

Cut your hair and get a job....

Var och klippte mig i förrgår. Jag ser ut som en 5-åring. Brukar ofta känna så när jag är nyklippt, men luggen är extremt kort nu, och lite krokigt klippt.

Jag ville inte ha en "frän" frisyr, bara min underbara page lite kortare och tillklippt. Varför förstår inte frisörer en när man säger 'jag kammar bara håret lite, kanske sätter mousse i det ibland'. Det är ju inte som att jag kommer orka göra mer åt det idag än igår. Dessutom flänger håret ut vid öronen. Hon slutade ju fasen aldrig skära i det.

Kan man verkligen gå tillbaka och säga att man är missnöjd? Jag vill ju inte att det ska bli kortare än nu. Och växer det alltid till sig?

2 kommentarer:

Sara sa...

Man kan gå tillbaka, testa! det kan ju vara svårt att rätta till när det är så kort dock. Men värt ett försök.
Annars växer hår snabbt, det kommer tillbaka!

Anonym sa...

fritte har en gång gått och klagat. fast det var färg och inte längd, de kan ju liksom inte klippa tillbaka en lugg.
det växer inte alltid till sig, men det växer ut.
jag har ju också klippt mig, jag var hård. klippt bara rakt, lite längre fram än bak. no fuzz!

men jag verkligen precis hur det är, ibland vill man bara ta kontrollen över saxen och sticka den i halsen på den arma frisören.

/mirjam