måndag, september 28, 2009

The very best of

I helgen drog jag till Göteborg för att för första gången i mitt liv gå på bokmässan. Det är något jag i många år har velat göra. Den lilla biblotikarien i mig vaknade till liv lite extra. Det blev sammanlagt 13 timmar på fredag och lördag. Jag vill inte tänka på hur många mil jag har vandrat, och jag har lite skavsår i handflatorna av bärandet av bokkassar.

Köppte en bok av en av mina favoritförfattare och fick den signerad! Jag tror att det var en av helgens största händelser. Spanade kändisar så min hjärna höll på att explodera, men jag verkade bara se dom som ingen annan vet vem dom är. Såg några intressanta föreläsningar, och spenderade alldelens för mycket pengar.

Det där med sömn är överskattat och det har jag inte tid med. Jag var helt slut hela söndagen, efter mässan och fest på kvällen på skolan, så kom jag inte i säng förän halv 12, och jag tror inte det kommer hända ikväll heller. Nästa gång jag blir sjuk måste jag försöka pricka in en helg, så att jag inte missar skolan. Fast inte ens då kommer jag unna mig att ligga och sova hela dan.

3 kommentarer:

Erik Holmstedt sa...

Vem var favoritförfattaren som du köpte boken av? /Pappa

änglavax sa...

Per Nilsson, sveriges bästa författare till ungdomsböcker.

Som i sin tur berättade för mig att han ska släppa en bok med en av sina favoritförfattarkollegor - Katarina Kieri! Världen är liten och jag var ju självklart tvungen att nämna att jag oxå kommer från lule och vet vem hon är.

Jag var lite nervös och kom inte på så mycke annat intelligent att säga..

Frida sa...

Avundsjuk!