söndag, september 20, 2009

Valresultat

Tog idag en biltur till andra sidan bron för att göra min medborgeliga plikt. Missade min chans i början på sommaren när det var EU-val och tänkte att jag skulle förbättra min karma, hos de högre makterna den här gången?

I och med att jag fortsätter att klamra mig fast i norr fick jag bara rösta i Kyrkomötet, som det tydligen heter.

Så stod jag där och skulle göra ett val baserat på total okunskap. Jag valde bland det gammla vanliga som jag brukar välja. Och så kryssade jag ett namn en bit ner på listan.

Vem jag valde? En kvinna med exakt samma namn som en mycket känd gammal svensk skådespelerska. Något måste man ju gå på

3 kommentarer:

Erik Holmstedt sa...

Det var säkert hon. Skådespelerskan alltså. Kändisfaktorn ska man inte underskatta.
/Pappa

Erik Holmstedt sa...

Om hon inte lever spelar inte så stor roll numera. Det är visst många som inte närvarar på sammanträdena. /Pappa

änglavax sa...

Då är det det senare som gäller. för vad jag vet har hon varit död ett bra tag nu