torsdag, oktober 15, 2009

Julkalendern 2009

Som kung av onödigt vetande är det mig folk brukar vända sig till mitt i sommaren någon gång och fråga vad det ska vara för julkalender i December. I år har jag varit pinsamt efter, och först idag googlat mig fram till svaret, eftersom jag själv håller på att spricka av nyfikenhet.

Årets kalender kommer att heta Superhjältejul med Supersnällasilversara och Stålhenrik. Har aldrig sett deras tidigare barnprogram, så det kommer att bli lite intressant. Men inslagen av musikal är jag lite skeptisk mot. Vill barn verkligen se på det?

Jag har i alla fall höga förväntningar på mig själv och mitt tittande, som har varit minst sagt ouppdaterat de senaste åren. Har sett några få avsitt i början, halkat efter och tänkt att jag ska se ikapp någon dag, och så vips har det varit julafton! Men i år, då är planerna att stiga upp tidigt, sitta i pyjamas i uppehållsrummet, och sen gå till frukosten, piggare än nu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

du kommer att bli FETT besviken. Jag bjuder dig på en julöl om du ser varenda avsnitt på morgonen.

Anonym sa...

och den som eventuellt bjuder är mirjam..

Stefan sa...

Blir jag också bjuden? ;)

Själv så kommer jag ta mig igenom samtliga 24 avsnitt (6 timmar) och jag hoppas på det bästa även om superhjältar inte känns särskilt juligt. Jag saknar Mysteriet på Greveholm.