måndag, februari 08, 2010

På folkhögskolor handarbetar man



















10 kommentarer:

medrin sa...

Yay!!! Tröjan klar! Grattis! Och snygg blev den också.

Nästa projekt: broderi eller en tröja till?

Erik Holmstedt sa...

Snyggt! Man kanske får ställa sig på kö.
/Pappa

änglavax sa...

broderiet finns alltid där. orkar inte ta tag i nästa tröja riktigt än, och har saknat broderiet lite.. men kanske sätter igång när jag kommer hem

pappa du kan alltid ställa dig i kö. finns några andra som har försökt köpa mig. kan säga att beloppen ligger på 4siffrigt... ;)

Anonym sa...

tjusigt. Vad broderar du? Jag hoppas lite att du broderar dolly parton.

/ mirjam

änglavax sa...

jag önskar att jag broderade dolly. vet faktiskt vart man kan få tag på mönstret.. det är dock det fula lilla rådjuret som ligger där. det ska bli ett litet tacky vinterlandskap

Anonym sa...

jag gillar också alla broderier på djur. det är svårt att få korsstygnsbroderier att inte vara tacky. det är ju lite där charmen sitter.

jag blev just klar med min halsduk. mycket nöjd. så jag gick och köpte raggsocksgarn. steg 2 i stickkursen.

/mirjam

Tilde sa...

DEN E KLAR!

änglavax sa...

den kommer med hem!!

Thess sa...

*drar efter andan* HAR DU EN PIPPITRÖJA????!!!! din lilla råtta! jag vill ha...

har du gjort den helt själv? skitfin!!

änglavax sa...

tack! :D hihi, jo, det har jag. det tog typ 2-3 månader av nästan konstant stickande, så det är bara att öra en själv :) är mycket nöjd med den, använder den nästan varje dag!